Vitsit mä oon joutunut reissaamaan nyt ihan urakalla sillä nelipyöräsellä ratsulla  (jossa se mun pieni kamala koppi on, johon mut aina suljetaan)  tällä viikolla.

Keskiviikkona käytiin päivällä "mettäilee" eli ajettiin autolla semmoiseen metsäpaikkaan ja Isukki ja Tittis (Dee) jyräsi mua mennen tullen kun en mä näillä nakeilla vielä pysynytkään niitten ferrarien perässä... Se oli ihan tylsää ja loppu lenkistä mä rupesinki huutelee Mammalle että "En tahdo kävellä enää itse!". Onneks palvelu pelaa ja se nappas mut heti kainaloonsa. Sitä paitti kun mul on se hirvee villanuttuki koko ajan päällä, miten semmosen kanssa voi edes juosta!?

Illalla Mamma kirosi kun ei saanut lastenvahtia mulle ja otti mut sitten johonki kokoukseen mukaan. Taas huristeltiin sillä nelipyöräsellä sinne ja ängättiin ittemme semmoiseen pieneen koppiin monen monituisen naaraspuolisen kaksjalkasen kanssa. No se oliki ihan kivaa! Siellä oli paljon avuliaita käsiä jotka nosteli mua syleihinsä ja mä suikkailin niille suukkoja kiitokseks sitten . Yks täti piti mua sylissään kun meijän Mamma jorisi siellä jotain sille poppoolle, ja eka mä aattelin että mä yritän olla vieraskoree koko ajan, mut sit se täti rupsutteli niin kivasti niillä kätösillään mua, että pakkoha mun oli vähä kokeilla että läpäisiskö mun pikkutikarit sen nahkaa  ! No onneks se ei siitä suuttunu vaan jatko mun lääräämistä, sovitteli mua jo sen takin taskuunkin . No sit se homma kaatu siihen kun Mamma nappas mut kainaloonsa ja taas mentiin. Oli se tätsky kuulemma lähettäny mulle suukkoja vielä jälkikäteen .

No torstai-aamuna sitten kun oli valvottanut Mammaa ja Pappaa taas koko yön ja unohtanut siinä vauvaväsyssä että mitä sisäsiisteyskään on, niin piti taas lähteä matkaamaan. Onneks mä vedin tunnin tirsat siinä rautaratsussa matkan ajan toisin ku Mamma ei ihan hehkeemmillään ollut, miksköhä se ei nukkunu sitä aikaa kans?

No anyway, määränpäässä meitä odotti joku vanhemman puoleinen naishenkilö semmoisen ruikkukinttusen suipponokka-koiran kanssa. Kumpiki jo ihan mummo-iässä. Eli siis jonkin sortin vanhainkotiin vissiin tultiin, ajattelin eka, mut sit Mamma korjasi että se on Iso-Mamski (Mamman äiti) ja suipponokan nimi oli Tiititaata tai joku Dharma? No tos kuva siit suipponokasta:

(Dharma 10 ½ v.)

Se pleissi osottautuki ihan mukiin meneväks paikaks! Ruokaa alko satelee mulle vaikka Mamma yrittikin sitä estellä, eikä suipponokasta ollu minkään sortin vastusta! Siitä ei vaan oikeen tahtonu saada mitään otetta (kirjaimellisesti!) kun on noin onneton turkin kasvukin!

(Tässä mä yritän vaivihkaa hyökätä sen kimppuun mut se tuommoisena saaliseläimenä varmaan vaistosi sen ja häippäs ku mannet vermosta!)

Iso-Mamskilla oli semmoinen kiva trampoliini (Mamman kommentti: äitin sänky siis..) johon se nosti mut ja mä pompin siellä ku kumipallo! Vau! Se oli tosi nastaa! Tosin se piti myös noi akat aika kiireisinä kun sinkoilin milloin mihinkin reunalle ja ne otti koppeja! Siistii!

(on toi kummannäköinen! ei sil o partaakaan?)

Sit mä näytin Iso-Mamskille kuinka etevästi mä osaan puntissa jo roikkua:

Ja heilutella tassuja namista:

Että semmoinen mummola-reissu se!

Tänään perjantainakin meillä on kiirettä pitäny, ensteks autettiin Isukin kanssa tuota Mammaa siivoomisessa (roikkumalla punteissa, mopissa, sain mä melkein lipastua ämpäristä pesuvettäki!). Päivällä sitten lähettiin taas treenaamaan (joo, tuttua puuhaahan se) eli meikäpoika treenasi syömistä kontaktiesteellä, syömistä putkessa, syömistä pujotteluverkkojen välissä ja Mamman namikäden jahtaamista. Helppoo ku heinän teko! Isot pojat viettiki enempi aikaa hallissa Mamman kanssa, eli niillä on siis jotain oppimisonkelmia vissiin ?

Sitten taas rautaratsulla kotio ja vartin tirsat ja toiseen Mummulaan eli Kirsti-Mummulle käymään. Siellä mä olinki jo niin väsy että kuukahdin kahvipöytään Mamman syliin.

No nyt sitten pitäis vielä illalla hurauttaa kuulemma rautaratsulla kattomaan Mamman kummipoikaa ja Tittiksen paras kaveria: jöötti Pyryä? Saas nähä jaksanko mää. On tää välillä vaan niin älyttömän raskasta tää vauvana olo.

(Isukki-hurja jellona :)

( Mul oli tämmöinen tuttiki mitä imeskelin mutta sitten siitä lähti se kumi-osa irti kun se oli kuulemma jo niin vanha. Joku mun esi-isä Igor kuulemma oli sen aikanaan jostain pihalta löytänyt. hmm..)

 

T. Tätskyjen suukottama Uffe

ps. Vaikeeta olla Vaikea Vauva Välillä!